کد مطلب:265164 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:491

مقدمه دفتر
باسمه تعالی

اعتقاد به یك منجی جهانی، اختصاص به اسلام ندارد بلكه تمامی مذاهب جهان، منتظر روزی هستند كه شخصیتی الهی ظهور نموده و كاخهای بیداد زورمندان و زر اندوزان را ویران كند، بلكه باید گفت: هر انسان آگاه و اندیشمندی درمی یابد كه این وضع نابهنجار كنونی جهان و این مسیر غیرطبیعی در زندگی بشر، از هیچ دوامی برخوردار نیست و باید در انتظار مصلحی بود كه پا به عرصه رزم نهد و با توانی شگرف در برابر همه طاغوتهای جهان، با قامتی استوار بپا خیزد و آنان را از اریكه های قدرت، به زیر كشیده و زندگی را به راه درست خویش بازگرداند.

در میان تمامی معتقدان به وجود نجاتبخشِ انسانهای به زنجیر كشیده شده، دین اسلام بویژه «مذهب شیعه»، اهتمامی خاص برای این مساءله قایل است و منجی جهان را حضرت مهدی علیه السّلام از سلاله پاك پیامبر می داند؛ چرا كه جهان، هرگز نمی تواند از امامی راستین، خالی باشد، در نتیجه انسانها نیز موظفند كه از چنین رهبری پیروی كنند. و البته پر واضح است چنین امامی جز با امامان شیعه - كه با علی بن ابی طالب علیه السّلام جانشین به حق پیامبر شروع شده و با امام زمان، مهدی موعود علیه السّلام خاتمه پیدا می كند - تطبیق ندارد.

از این رو، مؤ لف محترم در كتاب حاضر كوشش نموده تا با استناد به روایات اسلامی، این حقیقت را به اثبات رساند كه تنها نجاتبخش ستمدیدگان و برپا كننده عدل جهانی، در كوتاه سخن، پیاده كننده مذهبِ به حق؛ یعنی دین مبین اسلام، همان «مهدی موعود» دوازدهمین امام مورد اعتقاد ما شیعیان است كه به فرمان خود پیامبر از سوی پروردگار حكیم، تعیین شده است.

این دفتر، پس از بازبینی مجدد و ویرایشی نو، اثر مذكور را به زیور چاپ آراسته و به علاقه مندان صلح و عدالت واقعی، عرضه می دارد؛ به آن امید كه چونان چراغی فروزان، مسیر تكامل پرخطرشان را روشن ساخته و ان شاءاللّه مورد پذیرش حقتعالی قرار گیرد.

در خاتمه، از خوانندگان محترم تقاضا داریم؛ چنانچه هرگونه انتقاد یا پیشنهادی دارند به

آدرس:

قم - دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

صندوق پستی 749 / بخش فارسی ارسال دارند.

با تشكر فراوان

دفتر انتشارات اسلامی

وابسته به جامعه مدرّسین حوزه علمیه قم